Fragt 39,-  Gratis ved køb over 499,- 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.aromaliv.dk
www.aromaliv.dk ejes af Aromaliv v/Nina G. Pfeiffer, CVR-nr. 29061963, adresse Scent By Nature, 8000 Århus C, tlf. +4520207709, e-mailadresse info@aromaliv.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.aromaliv.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Apple Pay, Dankort, Google Pay, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.

Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa eller Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi bestræber os på at sende din ordre senest 5 dage efter dit køb.

Vi leverer varerne med GLS.
Vi leverer til Danmark.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Aromaliv v/Nina G. Pfeiffer, Scent By Nature, 8000 Århus C, +4520207709, info@aromaliv.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Scent By Nature, 8000 Århus C uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge det lovpligtige reklamationsskema, som du kan downloade her.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@aromaliv.dk.

Levering i 3-4 dage

Fragt til Pakkeshop kr. 39,-

Gratis fragt ved køb over kr. 499,-

- Bæredygtig emballage -

Vi sender din pakke i papkasse, og med fyld af papir & bio nedbrydeligt kassefyld, produceret af majsgranulat.

Vi gør vores bedste for at bruge bæredygtig emballage og forsøger at undgå "køb og smid væk" emballage.
Også når det gælder bæredygtigt pap og papir.
Hvis vi modtager en kasse fra vores leverandør, som er i fin stand, bruger vi den igen til forsendelse.
Oplever du plast som pakkefyld, er dette også genbrug.

Vi garanterer naturligvis at det ikke har nogen indflydelse på dine varer.

Vi håber på din forståelse.
De bedste hilsner
Nina og Team Aromaliv.


- Forholdsregler ved brug -

Ved brug af æteriske olier:
Benytter du æteriske olier til direkte inhalering fra flasken eller med en personlig Aroma inhaler stik, brug da kun vores certificerede økologiske æteriske olier fra Florihana, da molekylerne fra olierne, bevæger sig ufortyndet ind igennem næsen.

Når du bruger vores diffusere, bliver molekylerne fortyndet med luft og eller vand, så her kan du også bruge vores Japanske æteriske olier fra at-aroma, som er delvis økologiske.

Hudpleje:
Æteriske olier kan også bruges i hudpleje.  Sørg altid for at få vejledning, inden du begynder at eksperimentere med olier og hudpleje.

Det er meget vigtigt at du bruger de rigtige blandingsforhold. 

Æteriske olier, må aldrig bruges ufortyndet på huden.

Vigtig viden:
Et lille antal mennesker kan opleve irritation eller allergiske reaktioner på visse æteriske olier.  Prøv derfor altid lidt æteriske olier ad gangen, for at opleve dine reaktioner overfor den pågældende olie.

Enkelte æteriske olier, eksempelvis pebermynte, kan have en negativ effekt på mennesker med hurtig hjerterytme. Erstat eventuelt Pebermynte med Grøn Mynte (Spearmint), som er en mildere mynte olie.

Små børn og gravide:
Hvis du bruger æteriske olier i nærheden af minde børn, gravide og dyr, kan det have en negativ helbredsmæssig effekt.

Undgår derfor at diffuse æteriske olier i nærheden af små børn og gravide.

Dyr:
Diffuser du æteriske olier i nærheden af dyr, sørg altid for at de har mulighed for at forlade rummet.

Har du dyr i soveværelset, anbefales det at lufte ud, inden dyret kommer ind i rummet.
Ønsker du aromaterapi i soveværelset, kan vi anbefale vores personlige Aroma Stik.
Den er fortrinlig, når du ønsker oliernes terapeutiske effekt, og samtidig ikke generer andre.

🌿

Læs altid forholdsreglerne ved de enkelte æteriske olier.

Faremærkninger gælder for æteriske olier ufortyndet.
Fortynder du olierne i en bæreolie, er de ikke længere faremærket.

- Ansvar ved brug af vores produkter -

Al information på Aromaliv.dk er ikke beregnet til at diagnosticere, behandle, helbrede eller forebygge nogen sygdom.  

Al information er baseret på eksperters udtalelser, undersøgeler og erfaringer verden over, og Aromaliv kan ikke drages til ansvar for alle varers produktinformation.

Aromaliv kan ikke drages til ansvar for problematikker ved brug af vores produkter, så læs altid produktets deklaration og indhold, på Aromaliv.dk og produktets emballage.

Er du i tvivl om du må bruge et eller flere af vores produkter, kan du lave en lille test, se nærmere ved hvert produkt. 

Eller spørg din læge til råds.